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Bored, lonely, angry, stupid changing feelings about technology, from the telegraph to Twitter

Deutsches Museum (1/1)

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Bored, lonely, angry, stupid

changing feelings about technology, from the telegraph to Twitter

Verfasser: Fernandez, Luke
Ausgabe: First Harvard University Press paperback edition
Erscheinungsort: Cambridge, Massachusetts ; London, England
Verlag: Harvard University Press
Erscheinungsjahr: 2020
Umfang: 464 Seiten
Thema: Technologie / Innovationsprozess / Techniksoziologie / Gefühl / Geschichte

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Titel, Personen, Institutionen
Titel: Bored, lonely, angry, stupid
Untertitel: changing feelings about technology, from the telegraph to Twitter
Von: Luke Fernandez ; Susan J. Matt
Verfasser: Fernandez, Luke   Fragezeichen
Verf./Bet. Person: Matt, Susan Jipson
Verlag, Vertrieb, Erscheinungsjahr
Ausgabe: First Harvard University Press paperback edition
Erscheinungsort: Cambridge, Massachusetts ; London, England
Verlag: Harvard University Press
Erscheinungsjahr: 2020
Umfang: 464 Seiten
Details: Illustrationen, Diagramme
Format: 25 cm
Abstract: Do our digital habits kill our attention span or alter the nature of focus? Is social media driving us apart or changing the meaning of social relationships? How we answer these questions will hinge on what we value. This wide-ranging account of our emotional responses to new technologies, from the telegraph to the smart phone, argues that we are profoundly changed by them. Today, for example, we are increasingly distrustful of social media, yet we have a hard time separating ourselves from the technologies we don't trust. It turns out this is not new: Bored, Lonely, Angry, Stupid reveals how past technological innovations aroused intense feelings and altered our sense of self.--
Bezugswerke
Andere Ausgabe: Erscheint auch als
_Bemerkung: Druck-Ausgabe, Hardcover
Beschreibung, Inhalt, Sonstiges
Angaben zum Inhalt: From vanity to narcissism -- The lonely cloud -- The flight from boredom -- Pay attention -- Awe -- Anger rising
ISBN: 9780674244726
_ISBN: 978-0-6749-8370-0
B3Kat-ID: BV047003732
Signatur: 1000/2021 A 925
Thema: Technologie ; Innovationsprozess ; Techniksoziologie ; Gefühl ; Geschichte
Sprache: Englisch